اجبار اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران توییتر
اجبار اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران توییتر

اجبار اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران توییتر در ادامه با ال وای کالا همراه باشید! ظاهراً ایلان ماسک تصمیم دارد به‌منظور بهبود درآمدزایی توییتر، اشتراک‌گذاری داده‌ها ازطرف کاربران را اجباری کند؛ اقدامی که نقض آشکار و مستقیم قوانین اپ‌استور اپل است.

ایلان ماسک برای جلوگیری از کاهش درآمدهای توییتر، Twitter Blue جدید را راه‌اندازی کرد؛ سرویسی که کاربرانش برای دسترسی به برخی امکانات ویژه باید هزینه‌ای را به‌صورت ماهانه پرداخت کنند. بااین‌حال، ممکن است ماسک برنامه‌های بیشتری برای تبدیل کردن این پلتفرم اجتماعی به یک کسب‌وکار سودآور داشته باشد و جدیدترین تصمیم وی یعنی اجبار کاربران به اشتراک‌گذاری داده‌های آن‌ها، کمی بحث‌برانگیز است زیرا این اقدام با قوانین اپ‌استور اپل تناقض دارد.

براساس گزارش‌های اخیر، اعلانی تمام‌صفحه به کاربران توییتر نمایش داده می‌شود که اگر بخواهند همچنان از این پلتفرم استفاده کنند حتماً باید این مرحله را انجام دهند. این شبکه‌ی اجتماعی درحال‌حاضر مثل فیسبوک و گوگل به کاربران اجازه می‌دهد از ردیابی داده‌ها خودداری کنند اما شاید این مورد به‌زودی تغییر کند.

افرادی که با برنامه‌های کاری توییتر آشنایی دارند اعلام کرده‌اند اجباری شدن اشتراک‌گذاری داده‌ها در این پلتفرم ابتدا برای حدود یک درصد از کاربران آمریکایی آن اعمال می‌شود تا قبل از گسترش آن به سرتاسر جهان، بازخوردهای افراد جمع‌آوری و اثر بخشی این تغییر نیز مشخص شود. شاید تنها راهکار برای جلوگیری از فعال کردن اشتراک‌گذاری داده‌ها، خرید اشتراک Twitter Blue باشد که در این صورت باید ۸ دلار به‌طور ماهانه پرداخت کنید. شایان‌ذکر است این رقم برای کاربران آیفون ۱۱ دلار درنظر گرفته شده است.

به گزارش Wccftech، توییتر کاربران خود را مجبور می‌کند از داده‌های خود صرف‌نظر کنند زیرا Twitter Blue جلوی از دست رفتن درآمدزایی شرکت را نمی‌گیرد. درواقع تخمین زده شده است که به ازای هر مشترک این سرویس، ۶ دلار درآمد برای شرکت مذکور به‌دست می‌آید. حتی اگر ماسک موفق شود موافقت اجباری کاربران برای اشتراک‌گذاری داده‌های آن‌ها را به مرحله‌ی عملیاتی برساند، این مورد نقض مستقیم قوانین اپ‌استور است.

براساس دستورالعمل‌های بررسی برنامه‌ها در اپ‌استور اپل، کاربران نمی‌توانند از یک برنامه یا سرویس به‌منظور ردیابی داده‌ها استفاده کنند و بدین‌ترتیب توییتر دستورالعمل‌های فروشگاه اپلیکیشن سازنده‌ی آیفون را نقض می‌کند و شاید این اقدام به حذف نسخه‌ی iOS توییتر از این پلتفرم ختم شود.

اگر فرض کنیم اپل برنامه‌ی توییتر را از اپ‌استور حذف کند، براساس دستور اتحادیه‌ی اروپا، این اپلیکیشن می‌تواند بار دیگر ازطریق فروشگاه‌های غیررسمی دردسترس کاربران iOS قرار گیرد. درحال‌حاضر پلتفرم اجتماعی مورداشاره مشغول انجام اقداماتی است تا از هزینه‌های اضافه جلوگیری کند که ازجمله می‌توان به عدم پرداخت بسته‌های مالی مربوط به اخراج کارمندانی که بی‌کار شده‌اند اشاره کرد. درنهایت با درنظر گرفتن شرایط کنونی، انتظار می‌رود این پلتفرم اجتماعی در آینده با مشکلاتی مواجه شود.

اینستاگرام ال وای کالا