بررسی آل این وان Modern AM242P 11M
بررسی آل این وان Modern AM242P 11M

بررسی آل این وان Modern AM242P 11M از رسانه ال وای کالا

MSI اول اردیبهشت ۱۴۰۱ از کامپیوتر همه‌کاره‌ی Modern AM242P 11M خود رونمایی کرد؛ این آل‌این‌وان (AIO) به نمایشگر LCD، پردازنده‌ی نسل یازده اینتل، رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و وبکم مجهز است و کارایی قابل قبولی را در کنار قیمت به‌صرفه برای کاربران به ارمغان می‌‌آورد.

کامپیوترهای All-in-One یا بدون کیس معمولاً برای محیط‌های کاری و اداری یا کاربری‌های سبک خانگی مناسب هستند و به همین دلیل برخلاف سیستم‌های گیمینگ به مشخصات فنی قدرتمندی نیاز ندارند؛ این محصولات به دلیل طراحی جمع‌وجورشان در سال‌های گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و مهم‌ترین مزیت آن‌ها را می‌توان جمع‌وجور بودن آن‌ها و قابلیت‌هایی که در این مقیاس ارائه می‌دهند، دانست.

بررسی آل این وان Modern AM242P 11M

آنچه در نگاه اول از کامپیوتر بدون کیس Modern AM242P به چشم می‌خورد، پایه‌ی حرفه‌ای قابل تنظیمی است که به حفره‌ای برای رد کردن سیم‌ها و کابل‌ها مجهز است و برای افرادی که به مرتب بودن میز کارشان اهمیت می‌دهند، بسیار کاربردی خواهد بود.

ازآنجاکه معمولاً از آل‌این‌وان‌هایی همانند Modern AM242P در نهادهای اداری یا شرکت‌ها و به‌مدت طولانی استفاده می‌شود؛ بنابراین مقاومت بدنه از اهمیت بسیاری برخوردار است. تایوانی‌ها می‌گویند برای ارتقای مقاومت محصولشان، در دل دستگاه از شیلدهای فلزی استفاده کرده‌اند تا هم استحکام کامپیوتر افزایش یابد و هم برای جلوگیری از آسیب‌دیدن قطعات، نویزهای الکترومغناطیسی فیلتر شوند.

Modern AM242P طراحی مینیمال و مدرنی دارد؛ پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی نمایشگر از استحکام خوبی برخوردار است و با بهره‌مندی از قابلیت تنظیم ارتفاع تا ۱۳ سانتی‌متر، به حفظ سلامت افرادی که مدتی طولانی پشت کامپیوتر می‌نشینند، کمک می‌کند. آل‌این‌وان AM242P را می‌توان با مانت ۷۵ × ۷۵ میلی‌متر VESA به دیوار متصل کرد؛ این دستگاه با بازوی نگه‌دارنده‌ی MT81 ام‌اس‌آی نیز سازگاری دارد که امکان تغییر ارتفاع و چرخاندن پنل را فراهم می‌کند. از طرفی زاویه‌ی نمایشگر را هم می‌توان بین ۴- تا ‍۲۰ درجه تغییر داد.

ابعاد کامپیوتر بدون کیس ام‌اس‌آی ۵۴۱٫۴ × ۱۹۴٫۶۸ × ۵۳۴٫۹۲ میلی‌متر است و خارجِ جعبه حدود ۶٫۱۶ کیلوگرم وزن دارد؛ درواقع بخش اعظمی از وزن AM242P 11M به یک‌سوم پایین و ضخیم‌تر پنلِ آن مربوط می‌شود؛ جایی‌که از تمام سخت‌افزار و پورت‌ها در درون خود میزبانی می‌کند.

دکمه‌ی خاموش و روشن کردن دستگاه سمت چپ قاب پشتی و همان قسمت ضخیم‌تر نمایشگر قرار دارد؛ بنابراین ممکن است که کاربر هنگام جابه‌جا کردن نمایشگر یا وصل‌کردن کابل، به اشتباه این دکمه را فشار دهد؛ البته می‌توان عملکرد دکمه را از قسمت Power Options سیستم تغییر داد تا به جای خاموش شدن با فشاری کوتاه، یکی از گزینه‌های Hibernate، Sleep، خاموش شدن نمایشگر یا هیچ‌کدام، فعال شود.

در سمت راست پنل پشتی، دکمه‌ی کنترل پنج جهتی (چپ، راست، بالا، پایین و فشار خود دکمه) وجود دارد که برای انجام تنظیمات مانیتور (حالت، روشنایی، کنتراست، زبان، منبع ورودی و …) استفاده می‌شود؛ در ادامه بیشتر به عملکرد و تنظیمات مختلف این بخش خواهیم پرداخت.

نمایشگر آل‌این‌وان ۲۳٫۸ اینچی است و به جز حاشیه‌ی پایین که لوگوی MSI روی سطحش خودنمایی می‌کند، دورتادور پنل را حاشیه‌های باریک دربر می‌گیرد. مدل Modern AM242P را در واقع می‌توان نسخه‌ی جدیدی از AM241 دانست که در حاشیه‌ی بالایی نمایشگر به وب‌کم مجهز شده است. وب‌کم دستگاه کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد و تایوانی‌ها محافظی پلاستیکی هم برای پوشاندن آن در نظر گرفته‌اند که می‌توان آن را به صورت افقی جابه‌جا کرد و روی وب‌کم را پوشاند.

سخت‌افزار و عملکرد آل‌این‌وان Modern AM242P 11M

MSI کامپیوتر بدون کیس Modern AM242P 11M را با پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوع و با یکی از سه پردازنده‌ی Core i3-1115G4 یا Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 به فروش می‌رساند؛ این پردازنده‌ها از خانواده‌ی پردازنده‌های نسل یازدهمی (تایگرلیک)‌ و موبایلی اینتل هستند که از پلتفرم جدید Evo تیم آبی پشتیبانی می‌کنند و عملکردی سریع و قدرتمند ارائه می‌دهند.

آل‌این‌وان AM242P 11M ، به پردازنده‌ی Core i7-1165G7 با ۱۶ گیگابایت رم دو کاناله‌ی DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD با رابط PCIe 4.0 مجهز است؛ البته امکان ارتقای رم تا ۶۴ گیگابایت نیز وجود دارد و همینطور به لطف درگاه پنل پشت کاربر می‌تواند هارد درایو ۲٫۵ اینچی با رابط SATA III را نیز به سیستم اضافه کند؛ کامپیوتر همه‌کاره‌ی AM242P 11M گرافیک مجزا ندارد و برای انجام پردازش‌های گرافیکی از گرافیک یکپارچه‌ی Intel Xe استفاده می‌کند.

عملکرد Modern AM242P 11M در بنچمارک‌ها

پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i7-1165G7 پس از مدل‌های Core i7-1185G7 و Core i7-1195G7 قدرتمندترین عضو از پردازنده‌های موبایل سری میانی تایگرلیک اینتل به‌شمار می‌آید و براساس لیتوگرافی Intel 7 همین شرکت تولید می‌شود. این تراشه از ۴ هسته‌ی Willow Cove با پشتیبانی از ۸ رشته‌ی پردازشی بهره می‌برد و هسته‌ها به ۱۲ مگابایت کش L3 دسترسی دارند. فرکانس پایه‌ی این پردازنده در کمترین توان طراحی حرارتی ۱۲ واتی به ۱٫۲۰ گیگاهرتز و در توان طراحی حرارتی بیشینه‌ی ۲۸ وات نیز به ۲٫۸ گیگاهرتز می‌رسد.

جمع‌بندی

کامپیوترهای آل این وان یکی ار بهترین انتخاب‌ها برای کاربری عمومی و اداری به حساب می‌‌آیند، چراکه انتخاب و خرید آن‌ها ساده و کم‌دردسر است. این سیستم‌ها میز کاری مینیمال را برای شما به ارمغان می‌‌آورند و دردسرهای رایج برای نصب و نگه‌داری دسکتاپ‌های متداول را ندارند.

کامپیوتر آل این وان Modern AM242P 11M با پردازنده‌ی Core i7-1165G7، رم ۱۶ گیگابایتی و سیستم خنک‌کننده‌ی Silent Pro برای کاربری عمومی، اداری و حتی نیمه‌حرفه‌ای مناسب به نظر می‌رسد و با بهره‌مندی از پایه حرفه‌ای، ارگونومی رضایت‌بخشی را برای کاربر فراهم می‌کند. این سیستم عملکردی مشابه لپ‌تاپ Modern D15‌ از همین برند با پردازنده‌ی نسل دهم Core i7-10710U و گرافیک MX350 دارد و با اینکه از گرافیک مجزا بی‌بهره است و در انجام کارهای حرفه‌ای مانند ویرایش ویدیو خیلی تعریفی ندارد، اما می‌توان از آن برای انجام کارهای اداری و برنامه‌نویسی با خیالی آسوده استفاده کرد.

اینستاگرام ال وای کالا